1. CASE JEST OPISEM
RZECZYWISTEJ SYTUACJI, DZIEDZINY WIEDZY, ZARZADZANIE - SYTUACJE Z ZYCIA ORG,
DECYZYJNE
2. TYPOWY: 2-40 STR
3. CHARAKTERYSTYCZNE:
- W RZECZYWISTYM KONTEKSCIE
- GRANICE NIEJASNE
- INF. - ROZNE TECHNIKI
4. DECYZJE: DLACZEGO
PODJETE, ALTERNATYWY, JAK WDROZONE, KOSEKWENCJE
5. CASE PRZEDSTAWIA:
- POWIAZANIA PRZYCZYNOWO-SKUTKOWE W
KONTEKSCIE
- OPISUJE KONTEKST
- SAMO WYDARZENIE
- ZBADANIE ALTERNATYWNEJ
RZECZYWISTOSCI
6. DO CZEGO CASE'Y:
- BADAWCZE
- DYDAKTYCZNE
7. W DYDAKTYCE UCZY:
- ANALIZOWANIA INFORMACJI
- APLIKOWANIA TEORII
- TWORCZEGO MYSLENIA
- KOMUNIKACYJNE
- SAMOOCENY
- PREZENTACJI I OBRONY RACJI
8. RODZAJE CASE'OW:
- WYJASNIAJACE - PRZYCZYNY I SKUTKI
- OPISUJACE -
PRZYKLADY PRAKTYCZNE DLA TEORII
- EKSPLORATYWNE - NOWE
- KRYTYCZNE - JEDNOKROTNE
- ODKRYWCZE - NIECODZIENNE
- ZWYKLE
JAK TWORZYC CASE
1. DESIGN CASE'U
- SFORMULOWAC PROBLEM (DLACZEGO?
JAK?)
- DZIEDZINA GLOWNA
- CO TO JEST PROBLEM
2. PRZEDMIOT CASE'U
- OSOBA, ORG., SPOLECZNOSC, DECYDENT,
PROCES (REORGANIZACJA, WDROZENIE DECYZJI)
- NA PRZYKLADZIE JAKIEGO BOHATERA
NAJLEPIEJ PRZEDSTAWIC PROBLEM?
- GRANICE CASE'U (BEZ SZKODY DLA
KONTEKSTU)
3. KONTAKT Z
ORGANIZACJA
- WSTEPNA WIZYTA, WRAZENIA
- CZY SYTUACJA ODPOWIADA TEMU CO
CHCEMY PRZEDSTAWIC
- LISTA PYTAN, OKOLICZNOSCI
- EW. ZMIANA BOHATERA
4. OUTLINE (PLAN)
-
DOKLADNY PLAN (SPIS TRESCI)
- KTO JEST DECYDENTEM
- PLAN WATKOW
- CASE POWINIEN ZAWIERAC KONFLIKT
- ZRODLA I TECHNIKI
5. ZBIERANIE INF.
- CONAJMNIEJ DWA ZRODLA, CONAJMNIEJ
DWIE TECHNIKI
- ANALIZA DOKUMENTACJI AKTUALNEJ
- ANALIZA DOKUMENTACJI ARCHIWALNEJ
- WYWIADY
- ANKIETY
- OBSERWACJA BEZPOSREDNIA
- OBSERWACJA UCZESTNICZACA
- ARTEFAKTY FIZYCZNE
6. DOKUTEMTACJA
ARCHIWALNA:
- LISTY, NOTATKI, ZAPISKI
- PROGRAMY ZEBRAN, SPRAWOZDANIA
- DOKUMENTY ADMINISTRACYJNE
- AKTUALNE OPRACOWANIA DOT. ORG., NP.
RAPORTY DORADCZE
- SCHEMAT ORG.
- WYCINKI PRASOWE, TV, RADIO
7. DOKUMENTACJA
ARCHIWALNA:
- DOKUMENTACJA DOT. KLIENTOW
- DOKUMENTY ORGANIZACYJNE, BUDZETY
- MAPY
- LISTY NAZWISK, LISTY PLAC
- DANE Z BADAN PRZEPROWADZANYCH
WCZESNIEJ
- OSOBISTE ZAPISKI: KALENDARZE,
NOTESY, DZIENNIKI
8. WYWIADY:
- OWARTE, POLSTANDARYZOWANE,
POLSTRUKTURALIZOWANE
- INFORMATORZY, ROZMOWCY
- MAGNETOFON
- CYTATY
9. ANIEKTA
- UZUPELNIENIE
- KLUCZOWE INF, OPINIE, POMIAR POSTAW
- LICZBY W ANEKSIE
10. OBSERWACJA
BEZPOSREDNIA
- OD OBSERWACJI FORMALNEJ PO WIZYTE
TOWARZYSKA
- ZBIERAC DANE LUB WRAZENIA
11. OBSERWACJA
UCZESTNICZACA
- AKTYWA ROLA W ORG.
- BRAK PELNEGO OBIEKTYWIZMU
- JAKOSCIOWO INNE UCZESTNICTWO,
CZUJNI, UWAZNI, DYSTANS USWIADOMIONEGO RELATYWIZMU
12. ARTEFAKTY
- URZADZENIA, NARZEDZIA, DZIELA
SZTUKI
- ZBIERAC, FOTOGRAFOWAC, OPISYWAC,
POKAZYWAC
ZASADY
- CONAJMNIEJ DWA ZRODLA, CONAJMNIEJ
DWIE TECHNIKI
- BIEZACA ZAPISKI
- ZACHOWAC LOGIKE OUTLINE'U
WNIOSKI Z CASE'U
- CZY MOZEMY ZIDENTYFIKOWAC
PRAWIDLOWOSC?
- CO CASE UKAZUJE/TLUMACZY?
- CZY CEL OSIAGNIETY?
- CASE NIE UPRAWNIA DO WYCIAGANIA
OGOLNYCH WNIOSKOW, LECZ DO SYTUACJI KTORA OPISUJE
- WIELOSC ALTERNATYWNYCH ROZWIAZAN,
INTERPRETACJI, KONKLUZJI
- NIE ZAMIESZCZA SIE ZNIOSKOW, ALE
DLA SIEBIE WYCIAGNAC
- LISTA PYTAN DO DYSKUSJI (PROBLEM,
BEZPOSREDNIO I POSREDNIO, NAPROWADZAJACE)
RAPORT
- PISEMNY, VIDEO, USTNA RELACJA
- RAPORT LIONIOWO-ANALTYCZNY
(STRUKTURA PROBLEMOWA, ASPEKTY PROBLEMU)
- POROWNAWCZY (ROZNE ORGANIZACJE,
DECYDENTOW)
- CHRONOLOGICZNA (ETAPY, CYKLE, CZAS
BOHATEREM)
- SYNTETYCZNA (TEORIOTWORCZA,
WYMAGANIA FORMALNE)
- LITERACKA (MOMENT KRYTYCZNY -
ROZWINIECIE, W NAPIECIU)
- NIEUSTRUKTURALIZOWANY (NAKLONIENIE
CZYTELNIKA DO STRUKTURALIZACJI)
- WSTEP WAZNY, PRZYCIAGA UWAGE,
WPROWADZA
- PELNA INFORMACJA
KTORA DYSPONOWAL DECYDENT
- TLO (BRANZA, KONKURENCJA, RYNEK)
- LADNIE PO POLSKU
- ANONIMOWOSC, NIE SZKODZIC,
POZMIENIAC FAKTY MNIEJ WAZNE
CECHY DOBREGO
CASE'U:
- ISTOTNY, NIEPOSPOLITY, BUDZIC
ZAINTERESOWANIE, WAZNE (Z TEORETYCZNEGO, PRAKTYCZNEGO LUB ETYCZNEGO PKTU)
- PELNY
- ALTERNATYWY ROZWIAZAN, WIELE PKTOW
WIDZENIA
- INF. DLA UPRAWNIONYCH WNIOSKOW
- LITERACKO DOBRY
PROWOKOWAC DO
DYSKUSJI, ANALIZA, NIEUSTAJACY TEMAT DYSKUSJI
ZASADY PREZENTACJI
MOWISZ DO GRONA
SLUCHACZY, NAWIAZAC KONTAKT
SLYSZA ALE I WIDZA -
NIE ZNIECHECAC
1. MOWA
- TONACJA GLOSU, WYSOKOSC TONU, TEMPO
MOWY, PAUZY (EMOCJE, POSTAWY)
- MOWA JEST ULOTNA
- PAMIEC SLUCHOWA SLABSZA NIZ
WZROKOWA
- CO NAJWAZNIEJSZE, GLOWNE TEZY
POWTORZ KILKAKROTNIE
- DAC AUDYTORIUM ODPOCZAC
PRZYGOTOWANIE
PREZENTACJI
1. SLUCHACZE
- DOWIEDZIEC SIE O SLUCHACZACH
2. WYBOR INFORMACJI I
STRUKTURA PREZENTACJI
- KONTROLUJ CZAS, ZEGAREK W ZASIEGU
WZROKU
- LISTA PRIORYTETOW, LISTA JESLI BEDE
MIAL CZAS, LISTA AWARYJNA
- DOKLADNY PLAN WYPOWIEDZI,
JASNA STRUKTURA
- WSTEP
- ZAKONCZENIE BEDA PAMIETAC,
KONKLUZJE
POMOCE DLA MOWCY
1. MANUSKRYPT
+ WIEKSZA PEWNOSC
+ DOSTOSOWANIE SIE DO LIMITU
CZASOWEGO
- NIE CZYTAC
- MONOTONIA
- JEZYK PISANY
- SLABY KONTAKT Z AUDYYTORIUM
- CZASOCHLONNE I PRACOCHLONNE
PRZYGOTOWANIE
PISZ WYRAZNIE, Z
JEDNEJ STRONY KARTKI, NIE MIESZAJ KARTEK, NIE CZYTAJ
2. TEZY W PUNKTACH
GLOWNE TEZY ORAZ DATY, NAZWISKA,
CYFRY
+ PORZADKUJE BEZ OGRANIZANIA
SPONTANICZNOSCI
+ KONTAKT
+ DOSTOSOWAC SIE DO PUBLICZNOSCI W
SPOSOBIE
+ MNIEJ CZASOCHLONNE
- STRES - NIEPEWNOSC
- LIMIT CZASOWY
POMOCE DLA
SLUCHACZY
POMOGA ZROZUMIEC I
ZAPAMIETAC
CYFRY ZAWSZE WIZUALIZOWAC
SPRAWDZ JAKIE POMOCE TEHNICZNE I CZY
DZIALAJA
- PISMENE KOMPENDIA - ROZDAC PO
WYKLADZIE
- TABLICA - TYLEM (DWIE OSOBY)
- FOLIE,
TRANSPARENCIES - NIE PRZESADZAC
- FILMY, ZDJECIA - PRZYBLIZAJA ALE
DEKONCENTRUJA
- MAGNETOFON - ZMONTOWAC
PREZENTACJA
- WIDZIEC - LEPIEJ JESLI STOISZ,
PRZED NIMI
- UNIKAJ STEREOTYPOWYCH GESTOW
- STALY KONTAKT WZROKOWY
- NIE BOJ SIE CISZY
- JESLI STRACISZ WATEK NIE WPADAJ W
PANIKE, ZAJRZYJ W NOTATKI, SPYTAJ KOGOS
- AKCENTUJ WYRAZNIE SLOWA I ZDANIA
- MOW GLOSNO
- KONTROLUJ ODDYCHANIE
- MYSL O DYKCJI
- GDY BRAKUJE SLOW (LEPIEJ NA PISMIE
NIZ W MOWIE) I WTRACASZ BEZSENSOWNE WYRAZY - AUDYTORIUM WIDZI
- DOBRE TEMPO, NIE ZA
WOLNO, NIE ZA SZYBKO
- WYKORZYSTUJ ZMIENNOSC TONU, UNIKAJ
TONACJI PRZEMOWIENIOWEJ, WZRASTAJACEJ PRZY KONCU ZDAN Z KLADZENIEM PRZESADNYCH
AKCENTOW NA DRUGA SYLABE OD KONCA, UNIKAJ PATETYCZNOSCI, STEREOTYPOW, MYSL O
SLUCHACZACH - WYOBRAZ SOBIE SIEBIE
- UNIKAJ PRZERYWNIKOW (EEE, YYY)
- JEZYK MOWIONY LECZ POPRAWNY
- UNIKAJ MODNYCH ZWROTOW
- WYJASNIAJ TRUDNE WYRAZY
- NIE ZBYT DLUGIE ZDANIA
- DOBRYM MOWCA ZOSTAJE SIE JESLI MA
SIE SZACUNEK DLA SLUCHACZY
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarze są moderowane