1.
Każda praca
licencjacka musi zawierać następujące elementy:
·
Strona tytułowa
·
Spis treści
·
Wstęp
·
Rozdziały – Każdy
nowy rozdział powinien rozpoczynać się od nowej strony i powinien mieć swoją
nazwę, np.:
Rozdział I
Podstawowe teorie
…….
·
Zakończenie
·
Spis tabel i
rysunków (jeżeli są w pracy)
·
Bibliografia
·
Aneks (jeżeli
jest w pracy)
2.
Praca powinna być
przygotowana w ostatecznej wersji w programie MS Word (w dowolnej wersji). Ustawienia
strony: margines lewy 3,5 cm, margines prawy 2,5 cm, dolny i górny po 2,5 cm,
nagłówek i stopka po 1,25 cm. Odstęp między wierszami 1,5 wiersza. Czcionka
Times New Roman 12 pkt. Tabele powinny
mieć numer oraz nazwę napisane na górze, rysunki,
schematy – powinny mieć numer oraz nazwę napisane na dole. Przykładowo: Rys.
2. Struktura organizacyjna firmy X. Pod rysunkiem, tabelą, schematem, wykresem,
itp. musi być podane źródło, na podstawie którego to powstało. Przykładowo:
Tab.
1. Średnie ceny benzyny bezołowiowej w Polsce w pierwszych miesiącach 1998
Miesiąc
|
Cena za 1 litr
|
Styczeń
|
4,38
|
Źródło:
Opracowanie własne na podstawie Rocznika Statystycznego za 1998 rok.
Wstęp
Wstęp
musi zawierać m. in. następujące elementy:
·
Uzasadnienie wyboru
tematu pracy (np. ważność tematu, jego aktualność, osobiste zainteresowanie
tematyką, dostęp do materiałów, itp.)
·
Dokładniejsze niż
w tytule pracy wyjaśnienie zakresu, w jakim poruszacie w pracy tematykę
określoną w tytule pracy
·
Informacja o
charakterze pracy i wykorzystywanych metodach badawczych (czy jest to praca
oparta na literaturze przedmiotu, czy też autor przeprowadził własne badania –
ankiety, eksperymenty, własna analiza materiałów udostępnionych przez firmę,
itp.)
·
Podstawowy cel
pracy i hipotezy badawcze
·
Krótka
charakterystyka literatury, którą wykorzystano w pracy (jak liczna jest
literatura, które prace były dla autora szczególnie przydatne – wymienić kilka)
·
Czego w pracy nie
zbadano i dlaczego?
·
Jaka jest
struktura pracy? (np. Praca składa się ze Wstępu, 4 rozdziałów, Zakończenia
i Bibliografii. W rozdziale pierwszym autor pisze o ....., w drugim podejmuje
kwestie związane z ......, itd.)
·
W całej pracy
należy unikać pisania w pierwszej osobie (np.: uważam, sądzę, przeprowadziłem
ankiety itp. itd.. Trzeba raczej używać trzeciej osoby liczby pojedynczej (autor,
autorka sądzi, nie zgadza się, ustalił/a, zbadał/a, itp.) lub w formie
bezosobowej (sądzi się, przyjmuje się, spotyka się w literaturze, itp.).
Obie te formy można używać w tej samej pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarze są moderowane