fragment jednej z prac licencjackich - jako wzór
Aby prawidłowo określić oczekiwania tegorocznych kandydatów, w kwestii wyboru
przyszłej szkoły średniej, postanowiliśmy zbadać młodzież gimnazjalną z Gubina,
Grabic, oraz z oddalonych o 30 kilometrów Brodów.
Ankieta została
przeprowadzona na 105 osobach. Wybrana zbiorowość z każdego gimnazjum stanowiła
jedną z trzecich kończących klas. Respondenci mieli za zadanie odpowiedzieć na
11 pytań, bezpośrednio związanych z wyborem przyszłej szkoły średniej, jak i
oczekiwań względem niej. Nie zabrakło również pytań, które mogły by posłużyć
szkole w przygotowaniu jej na potrzeby młodych uczniów.
prace licencjackie - pokazujemy warsztat pisania prac licencjackich i magisterskich
wtorek, 12 marca 2019
czwartek, 7 lutego 2019
Zasady budowy kwestionariusza
Kwestionariusz jest to lista pytań na jeden lub więcej tematów, uporządkowana
merytorycznie i graficznie, zwykle wydrukowana.
Jest to narzędzie pomiarowe służące do uzyskania potrzebnych informacji w metodach bezpośrednich. Pytania zawarte w kwestionariuszu występują w różnych formach: zdania pytającego, oznajmującego, wskazującego lub też równoważnika zdania.
Pytania - niezależnie w jakiej formie występują - mają za zadanie wyzwolić w respondencie określone uczucia i pozwolić wyrazić je w formie słownej.
Budowa kwestionariusza nie kieruje się zasadami naukowymi, są to raczej zasady, które wynikają z doświadczenia. Są to m.in.:
Jest to narzędzie pomiarowe służące do uzyskania potrzebnych informacji w metodach bezpośrednich. Pytania zawarte w kwestionariuszu występują w różnych formach: zdania pytającego, oznajmującego, wskazującego lub też równoważnika zdania.
Pytania - niezależnie w jakiej formie występują - mają za zadanie wyzwolić w respondencie określone uczucia i pozwolić wyrazić je w formie słownej.
Budowa kwestionariusza nie kieruje się zasadami naukowymi, są to raczej zasady, które wynikają z doświadczenia. Są to m.in.:
- długość kwestionariusza - nie określa się jej liczbą pytań, lecz czasem trwania wywiadu,
- stopniowanie pytań - zaczynamy od najprostszych, otwartych pytań i przechodzimy do zamkniętych, szczegółowych, trudniejszych,
- użycie pytań relaksyjących, rozpraszających napięcie, na początek,
- zakończenie w formie pytań metryczkowych, czyli dotyczących cech indywidualnych i respondenta
poniedziałek, 28 stycznia 2019
Zasady przygotowania pracy dyplomowej licencjackiej/magisterskiej
Praca dyplomowa - pisana pod kierunkiem opiekuna naukowego - powinna stanowić
krytyczne i twórcze przedstawienie wybranej sytuacji problemowej w obszarze
rzeczywistości zakreślonej ramami studiów. Wymienione cele zrealizowane winny być
według zasad metodologicznych, w zgodzie z poprawnością aparatury pojęciowej i
dokumentacji bibliograficznej oraz wymogami edytorskimi.
W trosce o formę prac dyplomowych, jako wizerunku działalności dydaktycznej naszej
Uczelni, zaleca się jednolite przygotowanie maszynopisu pracy dyplomowej według
następujących zasad:
1. Strona tytułowa (wzór w załączeniu). Strony tytułowej nie numerujemy, ale
uwzględniamy ją przy numeracji dalszych stron. Na odwrocie strony tytułowej
umieszcza się oświadczenie, że praca została wykonana samodzielnie – wzór w
załączeniu.
2. Kolejne części pracy:
a. Spis treści;
b. Wstęp
c. Część podstawowa pracy podzielona na rozdziały. Każdy rozdział rozpoczynamy od nowej strony, natomiast wewnątrz rozdziałów nie zostawiamy pustych miejsc (nie dopisanych do końca stron);
d. Zakończenie – rozpoczynamy na nowej stronie;
e. Bibliografia (rozpoczynamy na nowej stronie) w następującej kolejności:
- Pozycje książkowe;
- Artykuły z czasopism;
- Akty prawne (jeżeli były wykorzystywane);
-Inne źródła (np.: materiały statystyczne, raporty, sprawozdania, adresy internetowe
itp.)
f. Spis tabel, spis wykresów, spis rysunków;
g. Załączniki.
krytyczne i twórcze przedstawienie wybranej sytuacji problemowej w obszarze
rzeczywistości zakreślonej ramami studiów. Wymienione cele zrealizowane winny być
według zasad metodologicznych, w zgodzie z poprawnością aparatury pojęciowej i
dokumentacji bibliograficznej oraz wymogami edytorskimi.
W trosce o formę prac dyplomowych, jako wizerunku działalności dydaktycznej naszej
Uczelni, zaleca się jednolite przygotowanie maszynopisu pracy dyplomowej według
następujących zasad:
1. Strona tytułowa (wzór w załączeniu). Strony tytułowej nie numerujemy, ale
uwzględniamy ją przy numeracji dalszych stron. Na odwrocie strony tytułowej
umieszcza się oświadczenie, że praca została wykonana samodzielnie – wzór w
załączeniu.
2. Kolejne części pracy:
a. Spis treści;
b. Wstęp
c. Część podstawowa pracy podzielona na rozdziały. Każdy rozdział rozpoczynamy od nowej strony, natomiast wewnątrz rozdziałów nie zostawiamy pustych miejsc (nie dopisanych do końca stron);
d. Zakończenie – rozpoczynamy na nowej stronie;
e. Bibliografia (rozpoczynamy na nowej stronie) w następującej kolejności:
- Pozycje książkowe;
- Artykuły z czasopism;
- Akty prawne (jeżeli były wykorzystywane);
-Inne źródła (np.: materiały statystyczne, raporty, sprawozdania, adresy internetowe
itp.)
f. Spis tabel, spis wykresów, spis rysunków;
g. Załączniki.
środa, 12 grudnia 2018
Wymogi edytorskie pracy licencjackiej
Oświadczenie studenta o samodzielności przygotowania pracy
licencjackiej powinno być umieszczone bezpośrednio po stronie tytułowej.
Wymogi dotyczące wydruku pracy magisterskiej:
·
format arkusza
papieru: A4 (pisane
jednostronnie),
·
czcionka: Times New Roman CE,
·
wielkość czcionki
podstawowej: 12 pkt,
·
wielkość czcionki w
przypisach: 10 pkt,
·
interlinia (odstęp
między wierszami): 1,5 wiersza,
·
teksty w tabelkach –
odstęp pojedynczy,
·
numeracja ciągła w
ramach opracowania: tabel, rysunków, wykresów, zdjęć, załączników,
·
marginesy:
górny – 2,5 cm;
dolny – 2,5 cm;
lewy – 3,5 cm;
prawy – 2,0 cm,
·
stosować justowanie
(wyrównanie tekstu do obu marginesów) z założonym dzieleniem wyrazów,
·
każdy akapit należy
rozpoczynać wcięciem 0,75 cm,
·
wszystkie strony pracy
są uwzględniane w numeracji ciągłej u dołu z prawej strony.
Formuły
matematyczne powinny być wycentrowane i numerowane (z prawej strony formuły)
kolejnymi liczbami naturalnymi, ujętymi w nawiasy okrągłe np.
E [N (S,P)]=Snp.{N (S,P) = n} (1)
Wszystkie symbole reprezentujące zmienne, zarówno w formułach jak i w
tekście powinny być pisane czcionką pochyłą (kursywą).
Występujące
w pracy rysunki powinny być wykonane starannie, wkomponowane w tekst i
numerowane kolejnymi liczbami naturalnymi. Podpis pod rysunkiem powinien być
wycentrowany (w odniesieniu do płaszczyzny rysunku) i wykonany Boldem czcionką
o wielkości 12 pkt.
Tabele
powinny również być wkomponowane w tekst, zatytułowane i ponumerowane. Każdy
rysunek oraz tabela muszą mieć wyraźnie sprecyzowane źródło ich pozyskania.
Tytuł tabeli wyjustowany (do środka)
Tabela nr 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Źródło: Opracowanie własne na podstawie: Ph. Kotler,
Marketing. Analiza, planowanie i kontrola. Wyd. Gebethner & Ska, Warszawa
1994, s. 489.
poniedziałek, 12 listopada 2018
Streszczenie pracy licencjackiej
WZÓR
STRESZCZENIA PRACY DYPLOMOWEJ LICENCJACKIEJ
Wyższa Szkoła XYZ Miasto,
data (miesiąc, rok)
Streszczenie
pracy licencjackiej
Tytuł pracy w języku polskim
Tytuł pracy w języku polskim
Autor:
Promotor:
Słowa kluczowe:
Promotor:
Słowa kluczowe:
Kilka zdań dotyczących treści pracy
magisterskiej w języku polskim.
Alcide De Gasperi University of Euroregional Economy in Józefów, data
(miesiąc, rok)
Abstract
Tytuł pracy w języku angielskim
Tytuł pracy w języku angielskim
Author:
Supervisor:
Keywords:
Supervisor:
Keywords:
wtorek, 9 października 2018
Spis treści pracy licencjackiej
Spis treści (13
pkt., wytłuszczenie)
WSTĘP (13 pkt., wytłuszczenie, duże litery) ..............................................................
3
Rozdział 1 (13 pkt., wytłuszczenie)
ISTOTA POLITYKI
REGIONALNEJ (13 pkt.,
duże litery, wytłuszczenie) ..........
5
1.1. Pojęcie polityki regionalnej (13 pkt., bez
wytłuszczenia) ...................................... 5
1.2. Rozwój polityki regionalnej .............................................
................................... 10
1.3. Zasady polityki regionalnej
..................................................................................
15
Rozdział 2
INSTRUMENTY POLITYKI
REGIONALNEJ UNII EUROPEJSKIEJ ........... 22
2.1. Fundusze Strukturalne
..........................................................................................
22
2.1.1. Europejski
Fundusz Rozwoju Regionalnego ............................................... 22
2.1.2. Europejski
Fundusz Socjalny ....................................................
................. 24
2.1.3. Europejski
Fundusz Orientacji i Gwarancji Rolnej ..................................... 25
2.1.4. Instrument
Finansowy Wspierania Rybołówstwa ....................................... 26
2.2. Cele strategiczne polityki
regionalnej...................................................................
28
2.3. Inicjatywy
Wspólnotowe ......................................................................................
35
2.4. Fundusz Spójności
.................................................................................................46
ZAKOŃCZENIE (13 pkt., wytłuszczenie, duże
litery)
............................................ 55
BIBLIOGRAFIA
.......................................................................................................
58
ZAŁĄCZNIKI
...........................................................................................................
59
poniedziałek, 24 września 2018
Rysunki w pracy licencjackiej
W tekście pracy można zamieszczać rysunki. Rysunki (wykresy) należy
przygotować np. w PowerPoint lub Excel, a następnie wkleić do tekstu. Podpis
należy umieszczać pod rysunkiem (nie zostawiać pustego miejsca). Źródło –
czcionka 10 pkt., wyśrodkowanie, na końcu stawiamy kropkę (przykłady na
następnej stronie).
Rys. 1.
Powstawanie wiedzy w organizacji
Źródło: Opracowanie
własne.
Subskrybuj:
Posty (Atom)